Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

ΠΩΣ Η ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ;

Μπορεί να μη, το έχετε συνειδητοποιήσει, αλλά πράγματα που συναντάτε καθημερινά, όπως είναι οι δρόμοι, τα  κτίρια, οι γέφυρες, τα αυτοκίνητα και τα τρένα, κάποτε θεωρούνταν εξωπραγματικές εφευρέσεις. Επίσης, μπορεί να μη έχετε συνειδητοποιήσει ότι μόνο χάρη σε οραματιστές ασφαλιστές που είχαν το θάρρος και τη  διορατικότητα να ασφαλίσουν αυτά τα εγχειρήματα, ολόκληρες βιομηχανίες κατάφεραν να αναπτύξουν και να ολοκληρώσουν αυτά τα έργα, δημιουργώντας τον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε σήμερα.
Σύμφωνα με την AXA, από τις πρώτες μορφέςασφάλισης στις προ-βιομηχανικές κοινωνίες, μέχρι τους  ασφαλιστικούς οργανισμούς που προσπαθούν συνεχώς να αναπτύξουν τον ασφαλιστικό κλάδο, είναι φανερό ότι η
ασφάλιση είναι ένα κεφάλαιο ζωτικής σημασίας για το μέλλον.
Ας δούμε πώς ο ασφαλιστικός κλάδος “διαμόρφωσε” τον κόσμο όπως τον ξέρουμε σήμερα:
Ουρανοξύστες
Το 1880, ο αρχιτέκτονας Leroy Buffington σχεδίασε ένα κτήριο 28 ορόφων που το ονόμασε “cloud-scraper”  (κτήριο που φτάνει τα σύννεφα). Επρόκειτο για ένα πρωτοποριακό κτήριο με μεταλλικό σκελετό. Ο  αρχιτεκτονικός τύπος της εποχής χλεύασε τον Leroy Buffington, υποστηρίζοντας ότι η ιδέα είναι “ανέφικτη”  και “γελοία”.
Τρία χρόνια αργότερα, ο William Le Baron Jenney υπέβαλε σχέδια για ένα παρόμοιο κτήριο σε ένα διαγωνισμό  που διεξήχθη από την Home Insurance Company για το σχεδιασμό των νέων κεντρικών γραφείων της στο Σικάγο. Αντί να τον χλευάσει, η Home Insurance Company χρηματοδότησε τη κατασκευή του κτηρίου.
Η Μεγάλη Φωτιά του Σικάγο που έπληξε την πόλη το 1871, ήταν η αφορμή για την ανοικοδόμηση της πόλης. Τα κτήρια πλέον χτίζονταν με ανθεκτικά προς τη φωτιά υλικά, όπως είναι τα τούβλα, οι πέτρες και το σίδερο,
ενώ πολλοί κατασκευαστές συναγωνίζονταν για το ποιος θα δημιουργήσει το κτήριο που θα φτάνει το ουρανό.
Ωστόσο, τα υψηλότερα κτίρια χρειάζονταν πιο γερούς τοίχους. Εκείνη την εποχή, για να είναι γεροί οι  τοίχοι, έπρεπε να έχουν μεγάλο βάρος και πάχος με αποτέλεσμα η κατασκευές να είναι πιο σκοτεινή και  βαριές. Ο σχεδιασμός του William Jenney περιελάμβανε ένα περίτεχνο μεταλλικό κλουβί που θα μπορούσε να  υποστηρίξει ένα ψηλό κτήριο, χωρίς να απαιτεί ογκώδεις τοίχους και με χώρους για μεγάλα παράθυρα.
Το δεκαόροφο κτήριο της Home Insurance Company ανεγέρθη το 1885, ο σκελετός του οποίου αποτελούνταν από  κάθετες στήλες χάλυβα και οριζόντιες δοκούς και ζύγιζε το ένα τρίτο από όσο θα ζύγισε εάν είχε χτιστεί  από πέτρα, με αρκετό χώρο για μεγάλα και ευρύχωρα παράθυρα. Δεν υπήρχε πλέον γυρισμός. Το κτήριο  σηματοδότησε την αρχή ενός νέου κινήματος σχεδιασμού καινοτόμων κτηρίων που ονομάστηκε η Σχολή του  Σικάγο, και άλλαξε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο οικοδομούνται οι πόλεις.
Και όλα αυτά χάρη στον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς ο πρώτος ουρανοξύστης, όχι μόνο ήταν ασφαλισμένος για ενδεχόμενους κινδύνους, αλλά χτίστηκε και από μία ασφαλιστική εταιρία!
Πύραυλοι
Στις 15 Ιανουαρίου 2012, το ρωσικό διαστημικό σκάφος Phobos-Grunt κατέπεσε στον Ειρηνικό Ωκεανό, δυτικά  της Χιλής. Επρόκειτο να προσγειωθεί στον δορυφόρο του Άρη, τον Φόβο και να επιστρέψει με δείγματα εδάφους για ανάλυση, αλλά απέτυχε, καθώς οι προσπάθειες για να τεθεί σε τροχιά ήταν ανεπιτυχείς. Ωστόσο,  η Ρωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαστήματος κατάφερε να ανακτήσει ένα σημαντικό μέρος από την οικονομική απώλεια, καθώς ο ανιχνευτής ήταν ασφαλισμένος για 1,2 δισ., ρούβλια, και έτσι μπόρεσε να συνεχίσει τις  μελλοντικές της έρευνες.
“Η εξερεύνηση του διαστήματος ξεκίνησε το 1957 με τον δορυφόρο Sputnik να τίθεται σε τροχιά. Μόλις οκτώ  χρόνια αργότερα, το 1965, ο Intelsat 1 ήταν ο πρώτος εμπορικός δορυφόρος που ασφαλίστηκε”, θυμάται ο Denis Bousquet, υπεύθυνος για τις ασφαλίσεις που αφορούν τα διαστημικά ταξίδια στην AXA Corporate Solutions.
Οι ασφαλίσεις που αφορούν τα διαστημικά ταξίδια είναι tailor-made, με εξαιρετικά εξειδικευμένους και δαπανηρούς κινδύνους που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο το μέλλον ολόκληρου του οργανισμού. Οιασφαλιστές
συμφωνούν να καταβάλουν πληρωμές σε πολλές διαφορετικές περιπτώσεις αποτυχίας, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση απώλειας ενός διαστημικού σκάφους ή διακοπής της λειτουργίας ενός δορυφόρου. Βοήθησαν στην ανάπτυξη των εμπορικών δορυφόρων, προσθέτει ο Denis Bousquet, και σήμερα βοηθούν και τα κράτη, καθώς αγοράζουν ιδιωτικά ασφαλιστήρια συμβόλαια για τα κυβερνητικά προγράμματα και δεν αναλαμβάνουν τα ίδια τους κινδύνους.
Ρώσοι επιστήμονες και οι μηχανικοί κάνουν σήμερα έκκληση για επανάληψη της αποστολής στον Φόβο. Προς το παρόν, η Ρωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαστήματος Roscosmos έχει χρησιμοποιήσει ένα σημαντικό μέρος της αποζημίωσης από το Phobos-Grunt για τη χρηματοδότηση μέρους του προγράμματος εξερεύνησης του πλανήτη Άρη, ExoMars.
Αερομεταφορές
Γνωρίζετε ότι η πρώτη πτήση που πραγματοποιήθηκε από τους αδερφούς Wright το 1903 ήταν ασφαλισμένη; Και δεν είναι μόνο αυτό. Το πρώτο επίσημο ασφαλιστήριο συμβόλαιο αερομεταφορών που εκδόθηκε από ιδιωτική εταιρεία συνετάχθη το 1911.
Από τα διάφορα είδη ασφάλισης που προσφέρθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα, η ασφαλιστική κάλυψη των αερομεταφορών ήταν ίσως η πιο καινοτόμα και η πιο δραματική, καθώς πίσω από τους εφευρέτες βρίσκονταν
πρωτοπόροι που αναλάμβαναν να εγγυηθούν για ανεξερεύνητους κινδύνους.
Μετά την εμφάνιση των πρώτων “ιπτάμενων μηχανών”, και αφού ακολούθησε το “Atlantic Fever” (ο αγώνας για το ποιος θα διασχίσει τον Ατλαντικό ωκεανό) και οι πρώτες εμπορικές πτήσεις, οι ασφαλιστές σύντομα
ενώθηκαν για να μοιραστούν τους κινδύνους, διαμορφώνοντας ειδικό κλάδο ασφάλισηςαερομεταφορών. Χάρη σε αυτές τις πρωτοποριακές προσπάθειες, η αεροπορική βιομηχανία πραγματικά απογειώθηκε.
Σήμερα, οι ασφαλιστές είναι απαραίτητοι συνεργάτες των αεροπορικών εταιριών. Πρόσφατα δημιουργήθηκε συμβόλαιο για το πρόγραμμα Solar Impulse, που αποτελεί την πρώτη απόπειρα πτήσης σε όλο τον κόσμο με
ένα ηλιακό αεροπλάνο, ανοίγοντας το δρόμο για πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές και για ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ασφάλιση κλάδου αερομεταφορών. Επιπλέον, ο διαστημικός τουρισμός αποτελεί μια νέα περιοχή για εξερεύνηση, για τον κλάδο αερομεταφορών, τον τουριστικό κλάδο και φυσικά τονασφαλιστικό κλάδο.
Και σε πολλούς άλλους τομείς…
Και έτσι ο θεσμός της ασφάλισης αναπτύχθηκε παράλληλα με τις προσπάθειες καινοτόμων ανθρώπων, εξερευνητών και εφευρετών, κατά το πέρασμα των χρόνων. Και οι προσπάθειες αυτές οδήγησαν πολλούς ανθρώπους, που ήταν έτοιμοι να κάνουν ένα βήμα παρακάτω, να αναζητήσουν μια βάση από την οποία θα ξεκινούσαν κατορθώματα τους. Και συχνά, αυτή η βάση ήταν κάποια μορφή ασφάλισης.
Για παράδειγμα, η ασφάλεια, με τη μορφή των συλλογικών σιταποθήκών ήταν ζωτικής σημασίας για τις πρώιμες αγροτικές προσπάθειες, καθώς οι αγρότες συνέλλεγαν τους πόρους τους για την κάλυψη ενάντια της πείνας.
Και η ασφάλεια ήταν καθοριστική για τις υπερπόντιες, εξερευνητικές αποστολές που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του 15ου και 18ου αιώνα. Η ασφάλεια ευνόησε επίσης την ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα, προστατεύοντας εκείνους που εφηύραν τις μηχανές, εκείνους που έκαναν μια επιχείρηση από τη μαζική πώληση των μηχανών αυτών, και εκείνους που χρησιμοποιούν τα μέσα καθημερινά σε
όλο τον κόσμο.
Στην πραγματικότητα, η ασφάλεια, η οποία ως έννοια είναι τόσο παλιά όσο και η ανθρώπινη κοινωνία, ωθούσε και εξακολουθεί να ωθεί τους ανθρώπους να βρουν νέους τρόπους για βελτιώσουν την καθημερινότητα τους
(από την καλλιέργεια τροφίμων, τις εμπορικές συναλλαγές, την οικοδόμηση σπιτιών μέχρι τις υπερκατασκευές, τη θεραπεία ασθενειών, και άλλα πολλά). Η ασφάλιση μετατρέπει τους κινδύνους που θέλουμε να αποφύγουμε, σε υπολογίσιμους κινδύνους που μπορεί να είμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε, και ενθαρρύνει τους ανθρώπους και τις εταιρίες να δημιουργήσουν και να αξιοποιήσουν ευκαιρίες, παρ’ όλη την αβεβαιότητα. Η ασφάλιση βοηθά στη μετατροπή των ιδεών σε εγχειρήματα που μπορεί να βελτιώσουν τη ζωή μας και, και σε κάποιες περιπτώσεις, να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο.
(πηγή Nextdeal)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.